Movistar+ regna a Espanya tot i que Netflix dobla el nombre de subscriptors i HBO España arrenca amb bones xifres

Notícies

Cada català dedica una mitjana de tres hores al dia a veure la televisió, però el consum dels productes audiovisuals estan canviant. Gràcies a la presència d’internet, han anat prosperant noves formes de veure la televisió. Ara, una de cada quatre llars catalanes estan subscrites a alguna de les plataformes de productes sota demanda.

Netflix va ser una de les primeres plataformes d’streaming, però a Espanya també hi ha Movistar+ i HBO España que es disputen el tron d’un mercat cada vegada més popular i que li està menjant terreny a la televisió convencional.

Ara fa dos anys que Netflix va arribar a casa nostra i tot i que va tenir una arrencada discreta, la plataforma ha anat guanyant força i fent-se un lloc. Ara, segons les dades recollides en el últim Panel de Hogares de la CNMC, una base de dades sobre el primer semestre del 2017, els subscriptors espanyols de Netflix es dupliquen respecte a les dades de l’any anterior arribant fins a la xifra d’1.163.000 llars. Això suposa un 7,3% de les llars espanyoles.

Així i tot, Netflix no és la que s’endú la medalla d’or. Qui està al capdamunt del podi és Movistar+ que ha passat de tenir 1.207.000 subscriptors, que suposaven un 7,6% de les llars espanyoles, a tenir fins a 2.007.000 subscriptors i un percentatge de fins al 12,6%.

La plataforma espanyola de l’HBO va arribar el novembre del 2016 i aquestes són les primeres dades en les quals es veu reflectit el seu èxit. La rebuda d’HBO España ha resultat més forta que la de Netflix quan va arribar, i és que la marca espanyola de l’HBO ha aconseguit ja 414.000 subscriptors, que suposa un 2,6% de llars, quan Netflix sol va arribar als 216.000 abonats. Probablement la plataforma de la cadena americana no hauria disposat de tants bons resultats si Netflix no hagués irromput abans obrint camí.

Més a baix en el rànquing trobem beIn CONNECT / TotalChannel amb 191.000 abonats, un 1,2% de llars, que puja respecte a les dades de l’any anterior. Una altra plataforma que s’estrena en aquestes dades de forma més discreta és Amazon Prime Vídeo amb 1,1% i 175.000 subscriptor. Segueixen el rànquing la plataforma de Rakuten, Wuaki amb el 0,8% que també te un augment lleuger i Filmin que baixa a un 0,1% i 16.000 subscriptors.

LES SÈRIES MÉS VISTES AQUESTA TEMPORADA

Tot i que les audiències no es coneixen en algunes d’aquestes plataformes, per exemple Netflix no les dóna mai perquè no vol que hi hagi guerres d’audiències entre les seves produccions, comencen a sortir i a anunciar-se alternatives per descobrir les dades d’espectadors encara que les companyies no vulguin.

Nielsen, una de les empreses de recol·lecció de dades més importants dels Estats Units, ja ha anunciat que ha descobert un mètode de saber de forma precisa quants espectadors tenen les sèries de les plataformes d’streaming com Netflix.

Parrot Analytics, una altra empresa de recollida de dades, ha fet ja un mètode, aquest menys precís, per saber les audiències i saber quines són les ficcions més populars de cada una de les plataformes.

Segons aquesta última empresa, aquest any els grans vencedors mundials han sigut ‘Narcos’ de Netflix i les distòpies ‘The Man in the High Castle’ i ‘The Handmaid’s Tale’, de les plataformes Amazon i Hulu respectivament. De fet, la sèrie dramàtica de Hulu, una adaptació del llibre homònim de Margaret Atwood, va guanyar diversos Emmy entre els quals a millor sèrie dramàtica, convertint-se en la primera plataforma d’streaming en guanyar el premi gros dels Emmy.

A banda d’aquestes tres ficcions que encapçalen les tres plataformes, a Netflix també triomfen ‘Stranger Things’, ‘Ozark’, ‘Orange is the new black’ i ‘Marvel – The Defenders’. En canvi, a Amazon el segon lloc del seu rànquing és per ‘The Tick’, el tercer per ‘The Gran Tour’ i la quarta i la cinquena posició les ocupen les sèries ‘Transparent’ i ‘Comrade Detective’. A Hulu, els projectes guanyadors han sigut ‘22.11.63’, ‘The Path’, ‘Chance’ i ‘Harlots: Cortesanas’.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *